Namngivning för Diamanda

Så, i lördags hade vi då äntligen namngivning för Diamanda. Tog bara ett halvår ;) Men jag ville att det skulle bli lite varmare och stadigare väder först, trevligare då. Plus att det är lättare för släkten att ta sig upp då.
Så, vi hade hyrt en källarfestlokal här på Sörse. Inte den snyggaste av lokaler, haha, men fick göra det bästa av situationen helt enkelt.
Hade haft god tid på oss att planera och så inför det. Har suttit på pinterest otaliga timmar och hade stoooora ideer. Tyvärr var ideerna för ambitiösa, så det blev inte riktigt som planerat när det gällde dekorationer osv. Men, det blev bra ändå tyckte jag :)

Dagarna innan handlade vi all mat och dricka till det. Vi spenderade fredagen med att laga chili con carne för 25 pers, och göra goda marshmallows. Jag la ner sammanlagt typ 4 timmar på att vika servettblommor, osv ;)


Dagen började med jäkla stress och kaos då vissa kom lite tidigare än planerat ;) Så det var kämpigt där i början, och vi var tvugna att springa hem och hinna fixa oss oxå. Men till slut blev vi klara och kom ner till lokalen igen, och då hade nästan alla kommit redan. Hehe. Så det blev lite välkomstdrink först. Alkoholfri och väldigt enkel. men det är alltid gott och trevligt med lite bål tycker jag.


Sen hade vi en liten snabb och enkel namngivning"ceremoni" där vi mest bara sa välkomna och berättade vad hon har fått för några namn. Valkyria Diamanda Elvira Nilsson :)

 

Och efter det var det dags att servera maten. Det blev då chili con carne (suuuupergod!), ris, sallad, bröd och lite ost. Osså lite vin, öl och cider till det. Verkade som om alla uppskattade maten. Det var vad det sades iaf ;)

 

Efter maten körde vi en liten tipsrunda med frågor om Diamanda. Lite om fördseln, lite roliga frågor som hur hon lät i början, vem hon bajsade ner först och lite sånt. 12 frågor fick de svara på. Lite kul att ha lite aktiviteter oxå tyckte jag. Hoppas folket tyckte det var kul oxå.
 


Sen när folk hade gått runt och tipsrundat lite så hade vi då genomgång på svaren. Folk verkade vara ganska dåliga på att ha svarat rätt? ;) Men Anna (anders syster) vann iaf, med 11 rätt av 13 (14 med utslagsfrågan). Ändå bra jobbat! Chokladkartong fick hon som pris ;)
Efter det var dags för tårta och kaffe! Vi beställde pärontryffeltårta från Kvantum. Den är såå god!! Päronmousse i, med bitar, på sockerkaksbotten. Även vaniljkräm i om jag minns rätt. Sen chokladtryffel ovanpå. Och egentligen lite såntdär gott krisp runt om hela, men nu hade de satt marsipan istället, antagligen för att det var en så stor tårta (35bitars, puh). Men den var god ändå, och ganska fin :)
Även då chokladdoppade marshmallows och lite frukt bjöds det på.


Smaka päron :)

Under fikan fick folk även skriva i Diamandas gästbok. Det verkar inte vara det lättaste att skriva i gästböcker. men jag tycker det är kul när det blir lite roligt, och det får gärna vara tex recept, roliga råd och tips och sånt oxå. Det blev en hel del fina ord i den iaf :)


Sprang ut och passade på att ta massa bilder oxå.
Här är 4 generationer. Gammelmormor, mormor, mamma, dotter Diamanda. :)


Även lite tramsiga syskonbilder med mina systrar ;)

Och jag fick tagit några bilder på Emilia och hennes pojkvän Dominik (som är sååå välkommen i vår familj :D)
 
 
Sen efter fikan hade vi då presentöppning. Alltid lika pinsamt att öppa presenter inför folk ;) Och jag är så långsam på att öppna, för jag klarar typ inte av att riva sönder pappert. Utan måste öppna där tejpen är. Men lyckades behärska mig och ändå försöka slita upp för att det skulle gå lite snabbare ;)
Vi fick jättefina saker av alla!!
 
Vi fick en lära-gå-vagn, rosa, där det står Diamanda och hennes födelsedatum på. En annan gå/dockvagn i form av en hund(inkl docka). Två pekböcker, en leksak, talrikar, mugg och bestick med spöket laban. Ett smyckeskrin i silver, och en ram i silver. Ett smyckeskrin i spets, med ett halsband i form av skyddsängel och med månadssten. Ett halsband med ett silverhjärta. En hjärtskålslykta. Och 1000kr sammanlagt. Är verkligen så tacksamma för allt fint :)
Diamanda ville kela med Lotus :)
 
Jag och Diamanda :)
 
14 började det hela, och ca 1930 gick sista gästerna (förutom Johannes som var snäll och stannade kvar och hjälpte till att städa lite och möblera om.
Sen var det bara att städa upp allt, diska allt skit och bära hem grejjer i några omgångar. kl 22 var vi färdiga och helt slut. Blev överbliven tårta till kvällsmat, haha xD Nu vill vi inte ha tårta på ett tag..
 
Jättestort tack till alla som kom, och tack för alla fina presenter! Och superkul att ni tog er upp (ni som körde från skåne), det uppskattas! Jag var jättenöjd över dagen, och tyckte det blev jättelyckat och roligt. Hoppas att ni andra kände detsamma. Lite tråkigt att jag inte riktigt hann sitta och prata med alla, men det är ju tyvärr så med tillställningar, speciellt när man arangerar de själv :P
Men ja, såhär gick Diamandas namngivning till iaf :)
<3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

monstrousellen.blogg.se

En blogg om mig, mitt liv, mitt fotograferande och min graviditet.

RSS 2.0