2015 årsresume del 2

Här kommer då del 2 av 2015, med ännu fler bilder ;)

Juli:
Åkte upp till gbg för att bo på vandrarhem och ha skoj.. Vi var på liseberg och glodde en snabbis på Cardigans, för att sen dra vidare till det urcoola stället Truckstop Alaska, där vi tittade på Pallbearer!
Jag jobbade mina sista dagar på Dont Blink. Så sorgligt att sluta där :(
Flätade i svarta och lila dreads. känner mig alltid så jäkla snygg i dem. Osså var jag redo för en veckas festival på Sommarrock. Har skrivit ett lång inlägg om det längre bak om ni är nyfikna på mer. Men såg Mustasch, hardcore Superstar och Sator! OCH stod PÅ scenen med självaste RALF och fotade! Asså, wow!!! :D
Hade mysiga grillkvällar med gänget här uppe, mysiga fikor med Anders och vänner. Picknickar och annat mys. Var på landskronakarnevalen med Suss, där vi tittade på Panda da Panda och kände oss sjukt gammla, haha.
Träffade Matilda och Viktor för första gången (okej, en supersnabbis på mvc en gång oxå), en tjej som hade bf bara några veckor före mig, men som sen helt plötsligt dagen efter vi hade träffats åkte in på förlossningen :o
Åkte till Falkenberg med Anders och tittade på Sator, aukustiskt, igen :)
Så mysig månad!
 
Augusti:
I augusti var det mycket tid nere i Skåne. Jag hade supermysiga fikor med fina vänner.
Blev fotad av Gisela <3 Fotade Roxanne och hennes gravidmage! Fotade även Natasja och Blads bröllopsbilder. Så fina!
Var i Göteborg och tittade på Snowy Shaw två gånger på samma dag ;)
Jag fixade massor inför min babyshower, som blev jäkligt lyckad. Hade så trevligt, fick så mycket fint, och det var så kul att träffa alla.
Vi tog äntligen årets första (och faktiskt ända) dopp i havet. Kallt, men ändå skönt. Spenderade en dag till på stranden några dagar senare. Ännu lite kallare då, och inget dopp.
Malmöfestval bestod av kalla dagar, men många bra band och möte med vänner :)

September:
I september hände kanske inte sådär jättemycket egentligen.
Jag blev lite deppig, för verkligheten kröp sig på. Arbetslös och ingen inkomst övh. Men jag fick gjort lite roliga saker ändå.
Åkte till Ikea och Ullared och fick handlat det sista som behövdes inför bebis.
Jag fotade Malin och Alex bröllop. Alltså, vilket snyggt par! Fotade Matilda och Theo lite oxå.
Det blev några fikor med Anders och med vänner. Mycket utomhusmys. Mycket fotboll hos Jimmy ;) haha.
Blev fotad av Elaine två gånger. En gång koncentrerat på magen, och en gång med Anders. Äntligen blev det parbilder med magen :)
Vi åkte till Liseberg och glodde på At The gates. Sista konserten som gravid, skönt!
Ändrade hårfärg till röttrosa istället :o
 
Oktober:
Oktober, månaden för den stora dagen! Tiden gick sååå långsamt. Jag bara längtade och längtade efter bebis. Men fick gjort lite ändå. Träffade Jenny, en ny mammakompis.
Jag och Anders spelade Until Dawn tillsammans. Passade oxå på att gå och fika massor (ja vi tycker om att fika, haha).
Spenderade en mysig lördagkväll framför finalen av Spring, med chips, läsk och sånt gott. För att sen vakna mitt i natten av att vattnet gick osv osv. På förmiddagen dagen efter(den 11e oktober) kom vår lilla fina Diamanda. Åh den lyckan asså :) Spenderade några dagar på BB. Fick genomgå en operation. Första gången jag fick massa nålar, dropp, blod, blev sövd och allt vad det var. Så skönt att få komma hem sen. Åt sushi och drakc äntligen en stout några dagar senare för att fira min födelsedag lite sent (jag fyllde faktiskt år den 14e).
Sen bestod resten av månaden av besök från familj och vänner. Mycket mysiga barnvagnspromenader oxå.

 
 
November:
November var det änu några besök av släkt och vänner och så. Mysigt.
Men tog även det lite lugnare nu. Ville ha tid bara vi och njuta och hinna lära känna den nya.
Så spenderade väldigt mycket tid med att bara titta och mysa med Diamanda :)
Fotograferade henne lite. Och fotade även en annan bebis och hans mamma.
Vi skrev på pappa-papper, så vi har delad vårdnad och så, såklart!
Jag hoppade in och jobbade på Dont Blink, MED Diamanda. Gick jättebra faktiskt. Samma kväll lämnade vi bort henne för först gången för att åka på en helkväll synth i Göteborg. Kände mig så elak att lämna bort henne så många timmar, och saknade henne varje sekund typ. men det var oxå så kul att äntligen få dricka öl på konsert igen ;) Och Agent Side Grinder var grymma, och extra plus eftersom älskade Henric de la cour gästade.
 

December får komma lite senare, för jag har fortfarande alla bilder i mobilen typ :P
Men, har haft ett så mysigt år. Det har varit så jäkla mysigt att vara gravid.
Klart det haft sina jobbiga perioder, men jag tycker ändå det för det mesta varit mysigt.
Och känslan att få bebis är helt jävla obeskrivlig. <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

monstrousellen.blogg.se

En blogg om mig, mitt liv, mitt fotograferande och min graviditet.

RSS 2.0